Jak szybciej ładować samochody elektryczne? – nowy kabel do EV Green Cell
Nieprawdopodobne tempo rozwoju samochodów elektrycznych w ostatnich latach budzi bardzo pozytywne emocje. Koncerny motoryzacyjne zdają sobie sprawę z atutów i potencjału tego rozwiązania, a użytkownicy coraz chętnie rezygnują z warkotu silnika na rzecz nie emitujących spalin elektryków. Producenci oczywiście robią swoje, wybór na rynku tych aut jest coraz większy, aczkolwiek wciąż pozostaje problematyczna kwestia infrastruktury. Zwłaszcza w Polsce pole do rozwoju w tym temacie jest bardzo duże. Green Cell postanowił więc dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju branży aut elektrycznych i stworzył uniwersalny, 3-fazowy kabel do ładowania EV, dzięki któremu naładujemy swoje ciche, ekologiczne pojazdy kilkukrotnie szybciej.
Zwiększona szybkość ładowania
Co właściwie zyskuje użytkownik korzystając z przewodu Green Cell?
Przede wszystkim czas. Dzięki temu, że kabel jest 3-fazowy, przystosowany jest do wyższych mocy i jest w stanie zapewnić znacznie szybsze ładowanie. Różnica jest niebagatelna, gdyż w przypadku ładowania kablem Green Cell możemy uzyskać maksymalnie aż 27 kW, a przy 1-fazowym ładowaniu osiągniemy zaledwie 3,7 kW. W przypadku Tesli Model S w pełni naładujemy baterię aż 21 godzin szybciej. W mniejszych modelach, takich jak np. Renault Zoe różnica jest ponad 5-krotna. Poniżej tabela czasu ładowania przykładowych elektryków.
Gotowy do działania w całej Europie
Uniwersalny wtyk kabla gwarantuje nam, że podłączymy się nim do każdej stacji ładowania w Europie, która nie posiada wbudowanego przewodu. Takie zabezpieczenie to prawdziwy skarb podczas podróży samochodem elektrycznym w nieznaną trasę. Z drugiej strony z kolei, wtyczka Type 2 również jest uniwersalna i bez problemu podłączymy ją do gniazda ładowania we wszystkich popularnych elektrykach, takich producentów jak Tesla, BMW, Renault, Mercedes, Audi, Hyundai, Volkswagen, Smart i wiele innych. To również duży atut.
Wysoka odporność i trwałość
Kabel został zaprojektowany tak, by bez problemu znosić trudy intensywnego, codziennego korzystania. Wytrzymały, bardzo solidny przewód gwarantuje, że nawet przypadkowe przejechanie go samochodem nie powinno stanowić zagrożenia. Sama wtyczka również cechuje się bardzo dużą odpornością. Jej budowa ma pozwolić na nawet 15 lat codziennego użytkowania. Myślę, że przez tak długi okres śmiało można liczyć na rozwój sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych i korzystanie z nich w Polsce będzie znacznie wygodniejsze 🙂
Kto wie, może i również do tego Green Cell dołoży swoją cegiełkę? Obserwujemy z dużym zaciekawieniem!
Krzysztof Wołongiewicz
Mogą Cię zainteresować
Najczęściej oglądane wpisy
- „Podłączony – nie ładuje”- komunikat w systemie Windows (399 808)
- Bateria litowo jonowa – wszystko co musisz o niej wiedzieć (317 460)
- Ile razy power bank naładuje telefon? (263 376)
- Jaki Powerbank zabrać do samolotu? (249 341)
- Jak podłączyć prostownik do akumulatora? (239 889)
- Jak włączyć i wyłączyć szybkie ładowanie w telefonie? (210 971)