W ostatnich tygodniach na naszym blogu mogliście przeczytać jak przygotować się do pracy zdalnej oraz jak poradzić sobie w sytuacji, gdy w naszym ulubionym miejscu pracy nie ma łatwo dostępnego gniazdka. Kontynuując tą serię wpisów, poruszamy temat akcesoriów, które warto mieć w swoim home office.

Są różne typy ludzi, niektórym do pracy w domu wystarczy wygodna poduszka, o którą można się oprzeć leżąc na łóżku. Inni z kolei bez stanowiska z wieloma monitorami rodem z jaskini batmana nie wyobrażają sobie domowego biura.

Organizacja pracy zdalnej - przydatne akcesoria w domowym biurze

Faktem jest jednak, że brak odpowiednich narzędzi do pracy może negatywnie wpływać na naszą produktywność, dlatego, kiedy wybierzemy odpowiednie miejsce dla naszego stanowiska pracy w domu, warto zadbać o jego wyposażenie. Nie mówimy tu o zamawianiu podkładki pod myszkę pasującej kolorem do podświetlenia LED klawiatury, żeby poprawić feng shui – to prokrastynacja. Pomijając oczywiste propozycje jak notes, długopis czy ulubiony kubek do kawy/herbaty, skupimy się na urządzeniach, które pomogą wam wygodniej pracować.

Huby USB

Kiedy twoja praca wymaga podłączania wielu urządzeń, takich jak drukarka, monitor, mysz, klawiatura czy nawet karta pamięci, warto zaopatrzyć się w hub USB. Wiele firm produkujących laptopy z roku na rok zmniejsza ilość dostępnych portów w swoich modelach, czyniąc korzystanie z wielu podstawowych urządzeń naraz nie lada wyzwaniem. Ekstremalnym przypadkiem na rynku może być przykład komputerów przenośnych Apple, producent dla użytkowników poza portem ładowania, przeznaczył tylko jeden port USB-C. Na szczęście istnieją rozwiązania takie jak hub GreenCell connect60 8w1 który zamieni nam 2 (lub 4 w zależności od wersji) porty USB w 8 najbardziej przydatnych.

Organizacja pracy zdalnej - przydatne akcesoria w domowym biurze

Taki adapter warto też mieć w przypadku gdy nasz komputer ma wszystkie potrzebne nam porty – pozwoli przede wszystkim zapanować nad kablami, dzięki czemu twój laptop nie będzie wyglądał jak postmodernistyczna ośmiornica. Do takich rozwiązań szczególnie polecamy HUB Green Cell GC HUB2 6w1 – posiada on także port RJ45 który zapewni szybkie i stabilne połączenie z internetem – nie tylko w trakcie pracy i wideokonferencji, ale też w trakcie grania lub streamowania filmów.

Organizacja pracy zdalnej - przydatne akcesoria w domowym biurze

Wieloportowa ładowarka

Gdy jesteśmy przy ilości kabli, warto zwrócić też uwagę na ilość ładowarek, które otaczają nasze miejsca pracy. Ładowarka do telefonu, tabletu, laptopa i już mamy małe pole minowe, bez pociągnięcia przez pokój listwy zasilającej się nie obędzie… a może jednak! 4-portowa ładowarka Green Cell GC PowerSource zasili 4 urządzenia na raz. Dzięki portowi Power Delivery umożliwi ładowanie z mocą  60W wszystkich ultrabooków i tabletów wyposażonych w port USB Type C, np. MacBook Pro 13 / 15, Dell XPS 13 / 15, Huawei MateBook X Pro, iPad Pro 11″ / 12,9″. Dodatkowo posiada ona port ładowania Ultra Charge który w ciągu 30 minut jest w stanie naładować standardowy telefon do 70% pojemności baterii. Zaletą jest też odczepiany z tyłu kabel zasilający – nie będziesz musiał czołgać się pod biurkiem za każdym razem, gdy chcesz podpiąć nowe urządzenie lub przenieść się z komputerem do innego pokoju.

Organizacja pracy zdalnej - przydatne akcesoria w domowym biurze

Ładowarki indukcyjne

Dla wielu osób praca w domu oznacza zwiększone obciążenie dla telefonu. Sprawy, które zwykle firmy załatwiają spotkaniami twarzą w twarz, mogą zamienić się w wiele rozmów telefonicznych, gdy pracujesz zdalnie. W takiej sytuacji swoje biuro warto wyposażyć w ładowarkę indukcyjną – taką jak Green Cell GC AirJuice. Pozwoli ona nam na wygodne ładowanie telefonu, przy dużej ilości połączeń nie musisz odłączać telefonu od kabla – po prostu podnosisz i kładziesz a telefon się ładuje. Zaoszczędzi też czas, który normalnie spędzasz na szukaniu i schylaniu się po wtyczkę, nie mówiąc już o zapobieganiu uszkodzeń portu ładowania, który kiepsko może znieść zwiększoną liczbę użyć. Ładowarka dzięki nowoczesnemu designowi wygląda elegancko i wpasuje się w każde domowe biuro.

Organizacja pracy zdalnej - przydatne akcesoria w domowym biurze

Jak widzicie, organizacja miejsca pracy w domu to nie lada wyzwanie, gdy decydujesz się na pracę zdalną. Nie każdy ma możliwość, żeby swoje domowe biuro zorganizować tak jak stanowisko pracy w biurze, jednak istnieje dużo rozwiązań, które ułatwią nam skupienie i realizacje swoich celów.